Nieuwsoverzicht

Template naam:

Recensie Dance with Harmony

DOor: Karin van der Velden, gepubliceerd 27-03-2017 ‘de Gelderlander’

De titel van het voorjaarsconcert van Concodia Beltrum was al veelbelovend. Tijdens Dance with Haromny zouden allerlei dansstijlen de revue passeren. De show die zaterdagvond in de Sporthal De Sonders in Beltrum werd neergezet, kende verschillende verrassende hoogtepunten. Een paaldansact en een striptease van de trombonesectie verwacht je niet zo snel bij een concert van de plaatselijke harmonie.

Concordia Beltrum had voor Dance with Harmony contact gezocht met verschillende dansgroepen. Zo dansten paren van dansschool Vieberink uit Aalten ballroom en latin. Een act die lenigheid, kracht,souplessee en balnas vereist en dat as ook zo bij de aerial silk-act van Nicole Scheffer. Het publiek keek ademloos toe bij dit fraaie staaltje luchtacrobatiek, dat door de muziek van At the worlds end ui Pirates of the Carribean extra spannend werd. Dansers van de Highland Valley Pipes eand Drums lieten het verschil zien tussen Schots en Iers dansen op muziek uit de Disney-film Brave en het bekende Ierse Riverdance. Not Your Average uit Winterswijk danste Hip-hop op Chimes van Hudson Mohawke. Daar bleek maar eens de veelzijdigheid van het orkest onder leiding van Henk-Jan Heijnen, De trombonesectie kreeg de zaal super enthousiast met hun dansact op de muziek van Gangnam Style. de verwachting is dat de filmpjes die ervan gemaakt werden meer hits krijgen dan het Zuid-Koreaanse origineel. Het optreden kreeg een verrassend einde met een fragmentje ‘Chippendales’.

De avond kreeg een speciaal tintje door de huldiging van bassist Harrie Ribbers, die 50 jaar lid is van Concordia Beltrum. De jubilaris nam ontroerd de oorkonde en het speldje, die bij dit jubileum horen, in ontvangst.

foto van Truus Stotteler.

© 2017 Muziekvereniging Concordia Beltrum